Lukisan 3D yang Menarik – Part 2

Pada artikel sebelum ni ada memaparkan Lukisan 3D yang menarik….Kali nak admin nak kongsi siapakah yang empunya lukisan tersebut..
Mereka2 ni ialah orang2 yang sangat berbakat dalam menghasilkan karya seni 3D dijalanan…

4 orang yang paling berbakat di dunia artis kapur jalanan (ilusi 3D)  yang telah berjaya mengukir pemandangan 3 dimensi dan objek untuk menipu mata-mata pejalan kaki yang melihat pada jalan yang benar-benar rata. Kerja-kerja mereka dicipta menggunakan unjuran yang dipanggil anamorphosis, dan mencipta ilusi tiga dimensi apabila dilihat dari sudut yang betul. Seni gaya ini boleh dihasilkan dengan mengambil gambar objek atau setting pada sudut yang tajam, kemudian meletakkan grid ke atas gambar, satu lagi, grid memanjang berdasarkan perspektif tertentu, dan menghasilkan semula kandungan betul-betul satu ke persegi lain, satu demi satu.

Mereka adalah:

1) Edgar Mueller
2) Kurt Wenner
3) Julian Beever
4) Manfred Stader

Edgar Müller dilahirkan di Mülheim / Ruhr pada 10 Julai 1968, dan membesar di bandar luar bandar Straelen di pinggir barat Jerman. Mula tertarik dengan lukisan jalan bermula sejak zaman kanak-kanaknya, dengan lukisan pemandangan luar bandar Straelen. Sekitar umur 25 tahun, Müller memutuskan untuk mengabdikan diri sepenuhnya kepada lukisan jalan. Beliau mengembara ke seluruh Eropah, membuat hidup dengan seni sementara.

Laman Web: metanamorph.com

Karya-karya yang dihasilkan oleh Edgar Mueller

Kurt Wenner dilahirkan di Ann Arbor, Michigan dan menawarkan untuk menjadi pencipta lukisan pastel tiga dimensi. Beliau menghasilkan mural yang pertama ditugaskan pada usia enam belas, dan menjelang usia tujuh belas telah mencari wang sebagai artis grafik. Beliau telah menghadiri kedua-dua Rhode Island School of Design dan Art Center College of Design. Menurut laman webnya, 3D Pavement Artists, 3D Sidewalk Artists, dan 3D Chalk Artists semua boleh menjejaki akar kerja mereka kembali ke jalan seni Rom pada tahun 1982, di mana Kurt Wenner mengubah geometri yang kompleks Senibina Itali klasik ke dalam bentuk yang baru Seni Popular. Sama ada mereka dipanggil Lukisan Jalan Lukisan Kapur, Lukisan pinggir jalan atau seni turapan, jika ia mempunyai ilusi tiga dimensi, ia boleh disusur kembali kepada lukisan pastel Kurt Wenner.

Laman web: kurtwenner.com

Karya-karya yang dihaskan oleh Kurt Wenner
bersambung….kita jumpa lagi di bahagian yang seterusnya Lukisan 3D yang Menarik Part3…


 

Leave a comment